Ad Code

Conjugare verb FALLEN (a cadea)

Conjugare si traducere "fallen -  a cadea", diateza activa.

Die Äpfel fallen auf den grünen Rasen. 
Un mar care cade dintr-un copac.
fallen
Merele cad pe iarba verde.

Die Sterne fallen vom Himmel. 
Stelele cad de pe cer.

Der Regen fällt auf die weite Ebene.
Ploaia cade peste campia intinsa.

Er stolperte und fiel auf den Bauch.
El s-a impiedicat si a cazut pe burta.

Achten Sie darauf, nicht zu fallen. 
Ai grija sa nu cazi.


Er ist in der Ausbildung gefallen und ist sich an der Hand angeschlagen.
El a cazut la antrenamente si s-a lovit la mana.

Conjugare fallen la Indicativ - Indikativ


Conjugare fallen la Prezent (Präsens)
se traduce prin prezent
ich falle eu cad
du fällst tu cazi
er, sie, es fällt el, ea cade
wir fallen noi cadem
ihr fallt voi cadeti
sie, Sie fallen ei, ele cad
Conjugare fallen la Imperfect (Präteritum)
se traduce prin imperfect
ich fiel eu cadeam
du fielst tu cadeai
er, sie, es fiel el, ea cadea
wir fielen noi cadeam
ihr fielt voi cadeati
sie, Sie fielen ei, ele cadeau
Conjugare fallen la Perfect (Perfekt)
se traduce prin perfect compus
ich bin gefallen eu am cazut
du bist gefallen tu ai cazut
er, sie, es ist gefallen el, ea a cazut
wir sind gefallen noi am cazut
ihr seid gefallen voi ati cazut
sie, Sie sind gefallen ei, ele au cazut
Conjugare fallen la Mai mult ca perfect
se traduce prin mai mult ca perfect
ich war gefallen eu cazusem
du warst gefallen tu cazusesi
er, sie, es war gefallen el, ea cazuse
wir waren gefallen noi cazuseram
ihr wart gefallen voi cazuserati
sie, Sie waren gefallen ei, ele cazusera

Conjugare fallen la Viitor (Futur 1)
se traduce prin viitor
ich werde fallen eu voi cadea
du wirst fallen tu vei cadea
er, sie, es wird fallen el, ea va cadea
wir werden fallen noi vom cadea
ihr werdet fallen voi veti cadea
sie, Sie werden fallen ei, ele vor cadea
Conjugare fallen la Viitor anterior (Futur 2)
se traduce prin viitor apropiat
ich werde gefallen sein eu voi fi cazut
du wirst gefallen sein tu vei fi cazut
er, sie, es wird gefallen sein el, ea va fi cazut
wir werden gefallen sein noi vom fi cazut
ihr werdet gefallen sein voi veti fi cazut
sie, Sie werden gefallen sein ei, ele vor fi cazut

Conjugare fallen la Conjunctiv - Konjunktiv


Conjugare fallen la Prezent (Präsens)
se traduce prin conjunctiv prezent
ich falle eu sa cad
du fallest tu sa cazi
er, sie, es falle el, ea sa cada
wir fallen noi sa cadem
ihr fallet voi sa cadeti
sie, Sie fallen ei, ele sa cada
Conjugare fallen la Perfect (Perfekt)
se traduce prin conjunctiv perfect
ich sei gefallen eu sa fi cazut
du seist gefallen tu sa fi cazut
er, sie, es sei gefallen el, ea sa fi cazut
wir seien gefallen noi sa fi cazut
ihr seiet gefallen voi sa fi cazut
sie, Sie seien gefallen ei, ele sa fi cazut
Conjugare fallen la Imperfect (Präteritum)
se traduce prin conditional optativ prezent
ich fiele eu as cadea
du fielest tu ai cadea
er, sie, es fiele el, ea ar cadea
wir fielen noi am cadea
ihr fielet voi ati cadea
sie, Sie fielen ei, ele ar cadea
Conjugare fallen la Mai mult ca perfect
se traduce prin conditional optativ perfect
ich wäre gefallen eu as fi cazut
du wärest gefallen tu ai fi cazut
er, sie, es wäre gefallen el, ea ar fi cazut
wir wären gefallen noi am fi cazut
ihr wäret gefallen voi ati fi cazut
sie, Sie wären gefallen ei, ele ar fi cazut

Conjugare fallen la Viitor I
se traduce prin viitor
ich werde fallen eu voi cadea
du werdest fallen tu vei cadea
er, sie, es werde fallen el, ea va cadea
wir werden fallen noi vom cadea
ihr werdet fallen voi veti cadea
sie, Sie werden fallen ei, ele vor cadea
Conjugare fallen la Viitor II
se traduce prin viitor anterior
ich werde gefallen sein eu voi fi cazut
du werdest gefallen sein tu vei fi cazut
er, sie, es werde gefallen sein el, ea va fi cazut
wir werden gefallen sein noi vom fi cazut
ihr werdet gefallen sein voi veti fi cazut
sie, Sie werden gefallen sein ei, ele vor fi cazut

Forma perifrastica - Conditionalul


Conjugare fallen Conditional Prezent
se traduce prin conditional prezent
ich würde fallen eu as cadea
du würdest fallen tu ai cadea
er, sie, es würde fallen el, ea ar cadea
wir würden fallen noi am cadea
ihr würdet fallen voi ati cadea
sie, Sie würden fallen ei, ele ar cadea
Conjugare fallen la Conditional Perfect
se traduce prin conditional perfect
ich würde gefallen sein eu as fi cazut
du würdest gefallen sein tu ai fi cazut
er, sie, es würde gefallen sein el, ea ar fi cazut
wir würden gefallen sein noi am fi cazut
ihr würdet gefallen sein voi ati fi cazut
sie, Sie würden gefallen sein ei, ele ar fi cazut

Abonează-te la newsletter-ul

Germana Online

Trimiteți un comentariu

4 Comentarii

  1. Salut.

    In primul rand vreau sa-ti spun ca gasesc blogul tau foarte ultil si interesant.

    Insa am o nelamurire cu privire la aceata fraza "Er fiel in der Ausbildung und wurde getroffen Hand" traducerea la ea nu o inteleg...conform verbelor conjugate de tine ar trebui sa sune in felul urmator: El cazuse la antrenamente si el ar primi o lovitura directa in mana.

    La traducerea pe care ai scris-o eu as fi pus:
    Er ist in der Ausbildung gefallen und ist sich an der Hand angeschlagen.

    (logica mea e in felul urmator: "a cazut" e la timpul Perfekt si "s-a lovit" este tot la trecut insa si verb reflesiv...deci necesita "sich" )

    Tin sa mentionez ca nu stiu germana foarte bine, ca abia o invat si scopul meu nu e sa fiu critic ci sa o inteleg....asadar exista cumva posibilitatea sa fi gresit ? si daca nu, ma poti ajuta sa-mi dau seama cum ai gandit ?

    Multumesc anticipat !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hallo!

      Traducerea pe care am pus-o este gresita. Era... Am inlocuit cu varianta ta. Nu mai stiu cum si de unde am scos traducerea la propozitia respectiva.
      Multumesc pentru ca mi-ai semnalat eroarea.

      Tschüss!

      Ștergere
  2. Hallo,
    As fi foarte recunoscator daca ati posta, modul de alcatuire al propozitiilor, cu traducere, bineinteles !
    Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hallo!
      Puteți să-mi dați un exemplu, vă rog, nu înțeleg la ce vă referiți.
      Mulțumesc!

      Ștergere

Ce părere ai despre această lecție?